Tuesday, January 21, 2014

. S E M . 5 . D A . L E P A S .

memang hupdate blog bila masa cuti sem je kan sekarang ni..?
takda masa nak melayan semuanya ni masa belajar..
ni pun da seminggu lebih cuti , baru nak buat .. eish ~ !
Assalamualaikum , pembuka bicara .. *taip je pun*
Ok , camana nak mula ni ?
memandangkan sekarang ni cuti sem yg ke 5 , jadi aku cerita pasal overall subjek sem 5 lalu .


LAB 2
in the beginning , semua jalan macam biasa but not in the middle .
awal2 boleh la siapkan lab repot on the time tapi lama2 sampai jadi kritikal . Jammed lab report sampai 10 report dah macam jeruk . Mana taknya , yang tak tahu *confuse* tolak tepi + krisis dengan lecturer pun tolak tepi + satu hari buat 2-3 lab *kali2 dalam seminggu* = jadi melambak semuanya , tak termasuk yang minggu lepas punya yang tak settle2 tu ? terumbang ambing semua orang . bukan aku dan group member aku je tapi group lain 2 x 5 jugak .


ENVIRONMENTAL
best sangat lecturer ni . kelas dia selalu ada game , siap ada hadiah . assignment bagi awal tapi kitorang yang lengah2 siapkan . Ada sampai satu malam tu , memang kitorang nak siapkan jugak video , our leader ajak pergi ICT sebab situ ada wifi . Gedebak gedebuk sampai pukul 12 malam , teruskan lagi sambil dengar misteri jam 12 *RIA FM* , mengantuk sampai tertido dan akhirnya pukul 3pagi baru gerak balik bilik . tak pernah2 buat kerja sampai 3pagi oiii!!


STEEL & HIDRO
sem lepas memang projek dan assignment yang lecturer bagi semua last minute punya . sampai kitorang dah tak tentu hala , mana satu nak buat dulu . okay , untuk steel subjek dia sangat marvelous . I more prefer the first lecturer than the second one *haha* . 1st lecturer tu agak rushing tapi dia buatkan aku lagi fokus & energetic dalam kelas . I dont know why I can accept that ways and for the 2nd lecturer alahai , dia sangat baik hati , cool , sangat lemah gemalai dalam pertuturan . aww ~ budak kelas kitorang suka lah .. tapi budak laki suka juga dengan dia sebab lebih faham kalau dia ajar . Ketua Jabatan kot *winkwink*
Hidro .. aku tak tahu la nak kata apa . dalam kelas dia , aku dah duduk 1st row , dengar dah macam pasang telinga kelawar tapi tak faham2 juga . dari awal sampai habis kelas , kengkadang tak tahu apa yang aku dah belajar . Assignment pulak , dah habis paper pun kitorang tak siap lagi . Nasib baik gap next paper 2-3 hari . spare masa kena juga siapkan tapi kalau environmental habis kol3 pagi tapi yang ni pula habis kol4 - 4.30 pg . rabak gila mata .


TRAFFIK



ni lagi satu  subjek yang aku suka . light , sempoi je . mana taknya , ada 4chapter je . assignment pun best . dok kira kereta , moto , van , bas , lori *hehe*


LEADERSHIP
datang kelas , tadah je telinga . tapi dalam kelas ni la selalu aku on9 .. mentang2 lah bawah library , kelas atas dapat tempias wifi . assignment 2orang laki yang langsung tak pernah bekerjasama sebab lain kumpulan kuliah . segala perbincangan melalui fb , tapi ada sorg tu dia takda fb . at 1st macam tak percaya langsung tapi memang betul pun . tapi sekarang dia dah ada dah tapi tak add lagi sebab aku dah slow dgn fb ni . tang exam , menghafal je la .. soalan bahasa inggeris tapi jawab dalam karangan bahasa melayu full page ok ..dahsyat . habis segala bahasa ibunda yang berbunga-bunga aku keluarkan .


INTEGRATED DESIGN PROJECT



hok ni aku rasa ada cerita kat entri lepas . cuma 1 kredit tapi kerja dia melampau , duit melabur pun melampau sampai cecah rm100 untuk print autocad A1 , folio , poster .. sampai ada student minta peruntukan . nampak tak berapa desperate , teruknya , bertungkus lumus . apa-apa pun aku bersyukur sebab dapat members yang semua buat kerja tanpa banyak songeh dan project manager yang tip top !

apa yang aku boleh cakap , kalau masa first year korang rasa dah pening , korang jangan harap yang next year akan lagi senang . semakin tinggi korang pergi , makin parah korang jadinya . sem 5 pun da macam ni , sem seterusnya tak tahu macam mana rupa aku nanti . jadi zombi !

terima kasih ya sebab sudi baca entri gW ni. jumpa lagi

No comments: