Saturday, October 12, 2013

L A B . H Y D R O L O G Y .

Comot , kecah , basah tapi best bak ang !! Lab tahun 3 ni mostly akan lebih mencabar daripada lab tahun 2 . Sebagai buktinya , kitorang 1 group yang semuanya terdiri daripada ' bunga-bunga ' kena masuk sungai semata-mata untuk buat eksperimen hidrologi . 

Tapi ok lagi lah sebab kitorang bukan group pertama yang buat lab ni sebab at least kitorang tau sikit2 apa yang kitorang kena buat masa lab ni daripada group pertama . Group diorang takda lah kesah sangat sebab diorang ada sorang perempuan je , yang lain lelaki . confirm2 yang laki2 kena masuk sungai , tapi kitorang .. nak taknak , kena gak masuk . Mereka yang men'volunteer'kan diri itu termasuklah aku .

- Dila - Tira - Ari - Iq -

Sebelum buat lab ni , aku memang tak sanggup je nak buat lab ni , masuk sungai UTM kat padang kawad . Memikirkan aku ni *semua kot* tak berapa nak cukup ketinggian , fikir .. tenggelam ke tak aku ni *haha* Kena 4 orang masuk , aku orang yang last turun memandangkan si Kira dengan Qila muka macam refused nak masuk , aku pun turun je lah . Redha .
Pencatat Bacaan - Qila , Pengambil bacaan - Kira 

Dah lah tebing tinggi , curam , pakai boot besar pulak tu . Ada gak yang tergolek  masuk sungai . Dah masuk tu , air paras peha lutut jugak lah. Tengah2 buat , boleh pulak gerimis .  Nak ikutkan lab ni, tak boleh buat masa hujan *error mungkin* tapi lenjan je lah . Takkan nak buat 2kali. Memang tak lah..

Sebelum kitorang gerak ke sini , memang tak boleh blah . Lepas je lab assistance cakap yang kitorang kena pergi padang kawad , kitorang terus keluar pergi van . Yang lawaknya , pergi berlenggang dengan tak bawak equipment sume . Tak memasal kena panggil balik , masuk balik lab amek barang . Excited sangat nak naik van agaknya. Segala safety helmet, boot, jacket semua memang free size , leceh jugak nak menggayakannya . Group kitorang sampai dapat nama ' kepala tercabut ' sebab helmet asik tercabut je . 

Agak-agak sejam jugak berendam , baru habis buat eksperimen . Aku dengan pantasnya , cepat-cepat keluar dari sungai . Lama aku berfikir , kat mana aku nak naik ni ? Dahlah boot penuh dengan air , tebing licin berlumpur . Tawakal je lah .
dan aku orang pertama yang sampai atas dulu

Last gambar sebelum kemas2 balik..
comot pun comot lah, ambil gambar itu penting !!

Lepas je ni ada lagi kelas hidro..memang masing2 penat lepas buat lab, boleh pulak kelas habis lambat sebab nak habiskan chapter by that day . Honestly, tak masuk apa pun sebab otak dah tepu , badan lesu dan mata yang kuyu .   


terima kasih ya sebab sudi baca entri gW ni. jumpa lagi

No comments: