Friday, January 20, 2012

C.u.Ti.S.e.M.1.(ep.5)

hye hye semorang (semua orang)  *bahasa @ cara penulisan budak-budak sekarang ni dah teruk bebenor* 

NAIKLAH BIL ELEKTRIK RUMAH MACAM NI !

dah lama ittew (kita) dah tak upload blog ittew. *padahal baru 2 hari.tu pun dah kecoh* sebabnya skunk (sekarang) ittew dah busy(sibuk)lah. dah makin bertambah benda nak buat. bila buka je lappy, connect internet , bukak google banyak-banyak tab. Fesbuk (facebook), twitter, check Yahoo!, check Hotmail, Blogger ni, Blogger tu. tak masuk lagi dengan page download, You Tube lagi *semak tengok tab bebanyak (banyak-banyak) ni* sampai lappy pun dah nek (naik) hanged. nak buad (buat) cammana (macammana) kan. ni lah bila dapat dok (duduk) kat umah (rumah). ni baru kira aku punyer (punya). tak termasuk lagi abang-abang aku. adik aku? dia tak berminat sangat ngan (dengan) benda-benda ni semua. kalo (kalau) dy (dia) nak, dy akan pinjam lappy kitorang (kami) kejap (sekejap). bagi dy kejaplah kan*memang sekejap pun*, tapi kitorang ni yang tak boleh blah. kejap pun cam berjam2 (berjam-jam).

 

tulah dy. 4lappy dlm (dalam) umah. pagi-pagi lagi dah on 3. cam dah jadi kebiasaan. memandangkan sekarang pun cuti. semorang ada kat umah. yg (yang) abang kedua *angah* aku ni sebok (sebuk) je balik blek (balik) umah. mentang-mentang U dekat, hari-hari blek umah. benda yang menambahkan lagi bil karen (current @ elektrik) : kerap--> tv,astro,modem,kipas,peti ais,heater,pemasak nasi (rice cooker). jarang-jarang--> radio, lampu,mesin basuh,iron (seterika). ada tertinggal apa lagi tak? satu benda ni yang sememangnya tak penah (pernah) tutup suisnya selagi tak blackout (putus bekalan elektrik). benda tu ialah peti sejuk. kan,kan? sejak beli suis dia tak penah usik. aku pun sedar benda ni bila mak aku bangkitkan benda-benda camni (macam ni). jadi, ittew tunggulah bil smpy (sampai). okay, sekian.tata :)



terima kasih ya sebab sudi baca entri gW ni. jumpa lagi

No comments: