Friday, December 23, 2011

T.A.K.U.T

apa yang korang rasa bila korang celik je mata lepas tidur?
apa perasaan korang?
mungkin ada yang rasa gembira sebab hari tu ada sesuatu yang gembira menanti
atau
mungkin ada orang rasa malas..malas nak menghadapi hari tu. kemungkinan ada peperiksaan ke ujian ke pembentangan,dan lain-lain.senang kira semua yang killer things.
dan aku hari ni
perasaan bila aku tersedar je dari tidur
aku rasa teruk, takut, cemas.
sebabnya..
mimpi buruk!
aku rasa macam mimpi tu betul-betul terjadi.
sebab mimpi tu macam akan terjadi hari ni.
Serius, aku rasa macam dah tak boleh elak.
mimpi yang aku rasa paling teruk yang pernah aku alami.
masa awal-awal mimpi tu, aku rasa sangat bahagia..
tapi
bila pertengahan sampai lah aku sedar
semuanya menyedihkan dan perit sangat
menangis tak berhenti aku dalam mimpi tu.
aku rasa macam aku nak patah balik tapi tak boleh.
dan
alhamdulillah
Allah kejutkan aku..
terus aku celik dari tidur.
tapi mimpi tu masih lagi berlegar dalam kepala..
walauapapun, aku bersyukur sebab dapat keluar dari situasi tadi.
<bersambung>
mungkin korang tertanya,
apa yang aku mimpi kan tu,kan
aku rasa biarlah aku simpan sendiri
sebab
aku tak rasa ia sesuai nak diceritakan.
cuma yang aku boleh kongsi ialah...
<sambungan>
lepas je aku celik tu, aku terus capai handphone aku.
tengok jam pukul 8.05 pagi
dan terus buat panggilan ke zarul
tuut..tuut..tuut..
aargh, lama gila nak angkat. cepat lah angkat. cepat lah angkat.
agak lama aku tunggu, baru lah dia angkat.
dan memang dia yang jawab.
dalam hati, pheew!
alhamdulillah..
mimpi tadi tak jadi kenyataan.
bergayut dengan dia sekejap dengan rasa gembira.
barulah aku rasa lapang, tenang, lega, dan yang penting gembira
yang amat..
aku rasa macam aku nak je kau sentiasa ada disisi aku..
supaya aku tahu apa yang berlaku
dan elak sebarang kemungkinan yang bakal berlaku.
tapi boleh ke?
haha..
merepek je lah aku ni..
tapi apa yang aku nak tekankan disini ialah..
aku benci mimpi buruk!
sekian,terima kasih..
terima kasih ya sebab sudi baca entri gW ni. jumpa lagi

No comments: