Tuesday, November 8, 2011

i Really need iT

bila dah jadi semua ni, baru aku rasa yang aku perlukan seseorang
mcm ni tapi takda lah sampai meletup
ko
yang boleh jaga aku, kawal aku, bimbing aku, nasihat aku setiap dan sepanjang masa.
Tapi  persoalannya sekarang ni,ada ke?
aku lemah, aku tak kuat. di khalayak ramai aku ni kerdil je.
badan pun memang kecil. tak boleh buat apa-apa lah kan.
sebab tu lah aku perlukan seseorang.
dunia sekarang dah tak selamat, aku pun dah fobia.
nasihat daripada seseorang ;
 "kau boleh cari kawan lelaki atau perempuan yang boleh dipercayai dan jangan tersalah pilih"
ya aku tahu tu.
kawan yang boleh dipercayai_
senang ke nak cari? sekarang ni semua orang dah susah nak percaya.
yang jahat pun samar-samar, yang baik pun kene hati-hati.
susah beb. sekarang ni kawan aku yang aku percaya :
kawan aku masa zaman sekolah,
 diorang antara orang yang aku dah lama kenal dan sama-sama membesar ,
dan kawan baik sesangat sekarang
-ATHIRAH KADIR-
dia lah satu-satunya orang yang satu kepala dengan aku.
aku nak pergi sini,dia ikut. aku nak pergi sana, dia teman.
memang tak susah lah dengan dia.
itu kawan perempuan,
macamana dengan lelaki?
lagi lah susah nak percaya. nak kenal pun ambil masa.
setakat ni yang aku rasa paling terbaik kawan lelaki aku;
-KHAIRI AZIZ-
dia lah satu-satunya kawan lelaki
aku yang paling lama aku kenal sejak umur kitorang 10 tahun
dan kitorang masih lagi berhubung sampai bulan 8@9 2011.
kenapa sampai tu je?
huh..!
dia terlibat dalam jenayah.
jadi, nak kata apa lagi?
 kawan yang aku percaya sangat-sangat,
yang aku rapat pun boleh sampai tahap macam tu.
sedih memang sedih.
dia,
orang yang mengubah aku macam aku sekarang ni.
serius, aku tak boleh lupakan dia.
-HAFIZ ZAINAL-
mamat ni.
haha.
aku pun tak faham.
mamat jawa yang memang pun aku panggil dia jawa,
seorang yang bagus bagi nasihat.
apa jenis aura lah yang dia ada sampai aku boleh jadikan dia pakar motivasi aku, hahaha.
serius.
kalau aku ada masalah, aku terus telefon atau teks dia.
aku kenal dia pun baru setahun lebih. tak lama mana pun.
aku teringat masa aku kat matrik dulu,
aku tension dengan suasana baru;
pertama kali tinggal kat asrama, belajar dengan budak-budak pandai, subjek pun wow.
aku tak tahan, nak nangis kat dalam bilik, malu.
aku telefon mamat ni.
kebetulan dia ada kat bistro, aku pun pergi terus jumpa dia.
datang-datang dengan muka tegang memang lah orang perasan. t
ak pasal-pasal hajat aku nak nangis kat dalam bilik, tertunai kat depan dia. haha.
tak pernah aku nangis depan lelaki asing. t
ahniah kat kau sebab jadi lelaki pertama,haha.
sejak tu, kau bagi nasihat kat aku,
macam-macam dan semua tu memang boleh pakai.
dan terkilan sikit sebab tak dapat sama u dengan dia.
aku tak fikir apa lah kan,
kalau dia sama u dengan aku,
dalam kepala otak aku masa aku tahu yang dia jugak dapat utm tp dia kat kl aku kat jb,
sekurang-kurangnya ada lah jugak orang
yang boleh nasihatkan aku bila-bila masa aku ada masalah.
tu je lah.

kesimpulannya,
boleh termakbul ke harapan aku ni?
nak ada orang yang boleh jaga aku? mak bapak aku pun mcm tak suka je aku cintan-cintan tapi memang betul pun, benda macam ni pun tak bagus. haa~ susah betul.
alamatnya, takda keputusanlah untuk permintaan aku ni.
kalau nak ada, ada lah. kalau ada tu, harap-harap baik-baik belaka :)
terima kasih ya sebab sudi baca entri gW ni. jumpa lagi

No comments: